Check je burn-out

Een burn-out overkomt je, je kiest er niet voor. Misschien voel je al een tijd dat je moe bent, op je tandvlees loopt, maar het is voor jezelf lastig in te schatten of je het nog lang volhoudt. Wanneer je bij jezelf de signalen herkent van een dreigende burn-out, kun je hopelijk op tijd hulp zoeken of je werkgedrag aanpassen.

1. Ik sleep me vaak naar mijn werk toe en voel me aan het begin van mijn werkdag al uitgeput

 
 
 

2. Hoe hard ik ook werk, het lukt met niet om mijn werk goed af te ronden.

 
 
 

3. Het lijkt wel of ik de laatste tijd met iedereen in mijn omgeving ruzie heb

 
 
 

4. Ik erger mij tegenwoordig aan de kleinste dingen

 
 
 

5. Ik loop de hele tijd rond met het gevoel dat ik elk moment in huilen kan uitbarsten

 
 
 

6. Ik ben de laatste tijd behoorlijk dikker of magerder geworden, zonder dat ik daar een fysieke oorzaak voor heb

 
 
 

7. Vroeger was ik enorm bevlogen, maar tegenwoordig kan het werk mij steeds minder schelen.

 
 
 

8. Ik kan me niet goed concentreren. Mijn hoofd lijkt wel een zeef.

 
 
 

9. Ik heb al langer dan een half jaar last van moeheid, lusteloosheid en stressgevoelens.

 
 

10. Ik voel me steeds vaker onveilig of onzeker in mijn werk.

 
 
 


(Visited 25 times, 1 visits today)