Hoe help ik mijn medewerker van burn-out naar bevlogenheid?

herstelWat is jouw rol als manager?

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk je medewerker weer terug nadat hij is uitgevallen. Er worden deskundigen ingeschakeld om jouw medewerker te ondersteunen en te begeleiden bij zijn of haar herstel. Als leidinggevende kun je het soms lastig vinden om jouw houding en toegevoegde waarde te bepalen.  Waar sta jij? Kun je wel iets doen? Een opgebrande medewerker kan je een machteloos gevoel geven, tot frustratie leiden. Je wilt versnellen en iets voor je medewerker kunnen betekenen. Grip krijgen op de situatie. Maar hoe doe je dat?

De manager als medicijn

Als leidinggevende kun je meer betekenen dan je misschien denkt. Met de juiste houding en aanpak kun je het verzuim van je medewerker aanzienlijk verkorten, op een verantwoorde, positieve manier. Daarvoor hoef je niet op de stoel van de hulpverlener of bedrijfsarts plaats te nemen. Je bent van waarde wanneer je het ideale klimaat creëert voor de terugkeer van je medewerker, op een positieve manier het contact met je medewerker blijft onderhouden en actief het overleg zoekt met de behandelaars. Zo zorg je ervoor dat een burn-out voor jou geen ‘hoofdpijndossier’ wordt en je jouw medewerker met vertrouwen kunt laten terugkeren.

Hulp nodig?

  • Nuttige tips voor een goed gesprek met je medewerker kun je hier gratis downloaden.
  • In het boek ‘De manager als medicijn’ vind je nog veel meer tips. Je kunt het boek hier bestellen.
  • Tijdens de workshops en trainingen van Bureau Beter Werken kun je oefenen met en krijg je feedback op je vaardigheden in het begeleiden van je opgebrande medewerkers.
  • In een klankbordsessie kun je vertrouwelijk en persoonlijk jouw specifieke situatie voorleggen en krijg je maatwerk oplossingen aangereikt.

Meer weten? Neem contact op met Arno Zijderveld op 06-51000071 of mail arno@bureaubeterwerken.nl

(Visited 113 times, 1 visits today)